آموزش موسیقی برای کودکان ارف

آشنایی کودک با موسیقی در سنین پایین می‌تواند یکی از بهترین سرمایه‌ گذاری‌ها روی آموزش کودک باشد.

توصیه می‌شود از همان ابتدای آموزش، ساز یا موسیقی خاصی را به کودک تحمیل نکنید و سعی کنید آرام آرام کودک را با مفاهیم اولیه موسیقی آشنا کنید و در ادامه ساز تخصصی را به کودک آموزش دهید. بهترین کار برای مشخص کردن ساز تخصصی کودک این است که تا سنین ۷ ـ ۹ سالگی صبر کنید و این موضوع را به خود کودک بسپارید.

معمولا در کلاس‌های موسیقی تخخصی کودکان استعداد بچه‌ها سنجیده می‌شود و متناسب با استعدادی که دارند جند ساز تخصصی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود اما انتخاب نهایی ساز برعهده کودک است.

انتخابی که برعهده خود کودک باشد نه تنها می‌تواند موجب علاقه بیش‌تر بچه به ساز باشد بلکه حس استقلال هم به او دست می‌دهد. در کلاس‌های موسیقی کودکان مشخص می‌شود که کودک به چه نوع سازهای علاقه دارد.

برای مثال اگر کودک شما نسبت به سازهای کوبه‌ای علاقه نشان دهد چند نوع ساز کوبه‌ای با او کار می‌شود تا در انتها مشخص شود که علاقه و استعداد او در کدام ساز کوبه‌ای بیش‌تر است.

آموزش-موسیقی-کودک-ارف-شمال-آموزشگاه-آوای-پارسی-کودکان

آموزش و سنجش هوش مسیقی کودکان شاید کمی دشوار باشد چرا که برقراری ارتباط با کودکان کمی سخت است و فقط تجربه و تبحر استاد می‌تواند مشخص کند که کودک در کدام ساز علاقه و استعداد بیش‌تری دارد.

معمولا در شروع کلاس‌های موسیقی کودکان به خاطر موضوعاتی که گفته شد هیچ آموزش سازی در ابتدا داده نمی‌شود و در جلسات اولیه فقط سعی می‌شود که مفاهیم موسیقی با زبانی ساده و شیوا به کودکان انتقال داده شود.

در ترم‌های اولیه کلاس موسیقی کودکان هیچ نیازی به اجبار کودک برای تمرین کردن نیست چرا که ممکن است کودک به طور کلی از دنیای موسیقی زده شود.

در سنین ۵ ـ ۸ سال هر زمانی که احساس کردید کودک از کلاس یا از موسیقی زده شده باید کلاس و آموزش را تغییر دهید و یا روند آموزش را متوقف کنید. این موضوع برای این است که کودک شما اشتیاق و علاقه خود را به موسیقی از دست ندهد.

در موسسه موسیقی فردوس کودکان قبل از شروع کلاس‌ها سطح بندی می‌شوند تا آموزش موسیقی کودکان در بالاترین سطح و بازدهی برگزار شود.

اساتید این موسسه از تجربه و مهارت بالایی برخورداند به طوری که شما برای اطمینان از کیفیت استاد می‌توانید نام او را در گوگل جست‌ و جو کنید تا سابقه و نمونه آموزش‌های او را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

استاد کودک شما در پروسه یادگیری و مهارت کودک اهمیت زیادی دارد اگر شما بتوانید نزد استاد ماهر و باتجربه بروید روند آموزش کودک شما به شدت آسان می‌شود اما اگر استاد کودک شما از مهارت کافی برای تدریس برخوردار نباشد این امکان وجود دارد که کودک به طور کلی مسیر یادگیری موسیقی را اشتباه برود یا از موسیقی زده شود.

معمولا هزینه یک استاد حرفه‌ای بیش‌تر از دیگر سایر افراد است اما از طرفی می‌تواند انگیزه کودک را دوچندان کند و زمان یادگیری او را به شکل قابل تاملی کاهش دهد.

معمولا در ترم‌های پایین نیازی به صرف هزینه‌های زیاد نیست و یک استاد نسبتا باتحربه می‌تواند برای آموزش کودک کافی باشد اما اگر از فرد بی‌تجربه‌ای کمک بگیرید ممکن است مسیر آموزش به صورت کلی دچار مشکل شود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *