چگونگی پیدایش موسیقی راک

چگونگی پیدایش موسیقی راک

آشنایی با تاریخچه موسیقی راک

کار­های نوینی که در حد فاصل دهه ­ی هفتاد تا هشتاد ارائه شد بیش از آن است که بتوان در یک نوشتار تاریخ­ گونه یکایک بازگو شود پیدایش موسیقی راک.
هدف این­ جا بازگو کردن گرایشاتی است که در این دهه پایه گذاری شد پیذایش موسیقی راک.

اما در آغاز باید به ریشه­ ی این ابداعات پرداخت، این که چه چیز سبب می ­شود این حجم از بدعت ها در موسیقی راک گذارده شود.

یکی از محرک ­های اصلی این موضوع را باید در افزایش گردش سرمایه در این موسیقی غیر سرمایه ­ داری جست.

با ورود و شهرت پدران این سبک به بازارهای فروش، علاقه و حجم ورود نیرو به این سبک افزایش یافت.

این نیرو در حالی وارد این سبک از موسیقی می ­شد که به­ خاطر نفس جسارت ­آمیز و هنجارشکنش، از آغاز از سوی اشخاصی که در جست ­و جوی چیز دیگری بودند، مورد استقبال بود، در نتیجه این افراد تازه­ وارد هم بدعت گذار و هم جسارت کافی را دارا بودند.

افرادی که وقتی به Mick Jagger از The Rolling Stones گوش می ­دادند از نظر بزرگ ­ترهای خود یاغی و پر­ دردسر تصور می ­شوند.

افرادی که در موسیقی Jimi Hendrix افسانه­ ای، دنبال آن تکنیک­ های ناب گیتارنوازی

چپ­ دستی­ او بودند و نه موسیقی

برای رقص با معشوقه ­ی سانتی ­مانتال خود.

آموزشگاه موسیقی

یکی دیگر از این دلایلی که به عنوان متهم در ردیف نخست برای این حجم از نوآوری در موسیقی می ­نشیند بدون تردید گسترش امکانات گیتار الکتریک به عنوان اصلی ­ترین ساز این سبک از موسیقی است.

دستگاه­ های آمپلی ­فایر در انتهای این دهه، امکانات زیادی برای افزایش Gain صدا پیدا کردند، امکاناتی که پیش ­تر در اختیار و انحصار مهندسین صداساز بود، اینک در اختیار نوازندگان قرار می­ گرفت.

این نوآوری­ ها را به گرایشات پدران هیپی به موسیقی­ های شرق و در نتیجه ورود سازهای ناهنجاری در موسیقی غربی مانند سیتار و گام های پنج­ تایی پنتاتونیک اضافه کنید.

نفس این ورود سازها منجر به ورود اصوات خاص ­تر به آواهای موسیقی راک شد.

این یعنی به مرور کیبورد، فلوت Jethro Tull و در نهایت کیبوردی که همه­ ی این اصوات نامانوس را برای ما ایجاد کند، امکانات صوتی بی­ پایانی را پیش ­روی موسیقی راک نهاد.

نکته­ ی نهایی را باید در جاذبه ­های محتوایی یافت.

موسیقی پَساراک پس از گذشتن از مرز ترانه­ های عادی موسیقی پاپ موفق به جذب و بدل به تریبونی برای افراد گسترده­ تری در جامعه شد و در نتیجه­ ی این جذابیت، افراد بیشتری وارد این موسیقی شدند.

افرادی که سبک­ های منحصر به فرد خود را پایه گذاشتند.

چگونگی پیدایش موسیقی راک

چگونگی-پیدایش-موسیقی-راک-آوای-پارسی-آموزشگاه-موسیقی
چگونگی-پیدایش-موسیقی-راک-آوای-پارسی

 آموزشگاه موسیقی – بهترین آموزشگاه موسیقی  – آموزشگاه موسیقی سه راه اقدسیه و اندرزگو منطقه یک 1  – آموزشگاه موسیقی در شمال تهران – آموزشگاه موسیقی پاسداران – آموزش موسیقی کودک – آموزش موسیقی برای کودکان – کلاس موسیقی – آموزش گیتار – آموزش پیانو – آموزش ویولن – آموزش سه تار – آموزش سنتور – آموزش آواز – آموزش آواز سنتی – آموزش آواز ایرانی – آموزش سلفژ – آموزش صدا سازی – آموزش وزن خوانی – آموزش کاخن – آموزش تنبک – آموزش عود – آموزش کمانچه – آموزش تار – آموزش نی – آموزش درام – آموزش پرکاشن – آموزشگاه موسیقی اندزگو – استاد آواز علی زند وکیلی – آموزش فلوت  – آموزش نی هفت  – ثبت نام کلاس موسیقی – آموزش قانون – آموزش تنبور – تمرین موسیقی آموزش قیچک آموزش ساکسیفون – آموزش گیتار الکتریک – آموزش درامز –  آموزش کمانچه – آموزش چنگ –   -آموزش نی – آموزش عود –

1 thoughts on “چگونگی پیدایش موسیقی راک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *